Βιβλία Γ' Τάξης

listening-empathy thub

Κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης και για χρονικό διάστημα τριών μηνών (Δεκέμβριος 2018 έως Φεβρουάριος 2019) υλοποιήθηκε στη Γ΄ Δημοτικού η καινοτόμος διδακτική δράση με τίτλο «Αναζητώ τη λύση» με στόχο να διαπαιδαγωγηθούν οι μαθητές στη διαχείριση των συναισθημάτων τους, με απώτερο στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Η μέθοδος που εφαρμόστηκε είναι η ομαδοσυνεργατική, η οποία δραστηριοποιεί το σύνολο των μαθητών. Η δράση αυτή έγινε αποδεκτή από τους μαθητές με ιδιαίτερη ικανοποίηση. Στη διάρκειά της ανατέθηκαν ερωτήσεις για συνεργασία και επεξεργασία και χρησιμοποιήθηκαν σενάρια με περιστατικά συναισθηματικής φόρτισης που επηρεάζουν τις φιλικές σχέσεις των μαθητών. Η συγκεκριμένη πρακτική συμβάλλει στην ομαλή συνεργασία και αποδοτικότητα των μαθητών. 


Σκοπός της δράσης είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και τελικά να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση.

Διαδικασία που ακολουθείται: Στην έναρξη της ώρας διδασκαλίας παρουσιάζεται στους μαθητές ένα σενάριο με κάποιο περιστατικό συναισθηματικής φόρτισης. Όσα περιγράφονται αντλούν στοιχεία από καθημερινά περιστατικά που έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια της παρουσίας των μαθητών στο σχολείο. 

Εξέλιξη της διαδικασίας: Οι μαθητές σταδιακά παρεμβαίνουν και συμμετέχουν στη διαμόρφωση του σεναρίου, εμπλουτίζοντάς το ουσιαστικά με δικές τους εμπειρίες. Ερωτήσεις και προτάσεις διαμόρφωσης αποκαλύπτουν σταδιακά ατομικές εκδηλώσεις έντονα συναισθηματικά φορτισμένες από το παρελθόν.

Σενάρια που αξιοποιήσαμε με τους μαθητές (Τα σενάρια σταδιακά θα απαιτούν και μεγαλύτερη επεξεργασία από τους μαθητές ενώ οι ερωτήσεις/εργασίες θα γίνονται πιο σύνθετες)

 Senario01 Senario02

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνου Ιωάννης, ΠΕ70 

Κύλιση στην Αρχή