Προγράμματα Αγωγής Υγείας

Νοιάζομαι και Δρω, 2016-2020

  • Νοιάζομαι και Δρω, 2019-2020

    noiazomaikaidrw

    Το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω: εθελοντισμός-αλληλεγγύη-ενεργός πολίτης» στοχεύει στην κατανόηση των εννοιών και της σημασίας του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη, καθώς και στην καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε τα παιδιά να "νοιάζονται και να δρουν".

    • να εξοικειώσει τους μαθητές με τις έννοιες εθελοντισμός, ενεργός πολίτης, διαφορετικότητα, αλληλεγγύη, αειφορία, επιστήμη, περιβάλλον

    • να καλλιεργήσει στους μαθητές τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη ως τρόπος συμπεριφοράς και δράσης
    • να κινητοποιήσει τους μαθητές σε δραστηριότητες προσφοράς, αλληλεγγύης, βοήθειας και συναισθηματικής υποστήριξης, και, τέλος, την προώθηση της συμμετοχής στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
    • να κατανοήσουν πώς ο άνθρωπος επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον αρνητικά μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητές του
    • να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες καλής επικοινωνίας, συνεργασίας και να αποκτήσουν ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην εφαρμογή των δικαιωμάτων, συμμετέχοντας ενεργά και με ομαδικό πνεύμα
    • να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες της κατάστασης των ατόμων με αναπηρίες και της τρίτης ηλικίας
    • να ενημερωθούν από ειδικούς, να επεξεργαστούν και να συζητήσουν με αφορμή διάφορες πηγές πληροφόρησης

  • Ένα πολιτιστικό Περιοδικό για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

    anixneytes thub

    Το ηλεκτρονικό περιοδικό "ΑΝΙΧΝΕΥΤΕΣ"της Β' τάξης (σχ. έτος 2019-2020), αποτυπώνει τη μεθοδολογία υλοποίηση του project "Ανθρώπινα δικαιώματα μέσα από την Τέχνη και την Πολυγλωσσία", τα παιδαγωγικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν και το παραγόμενο παιδαγωγικό υλικό που προέκυψε. Ειδικότερα πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό project με εργαλεία τον γλωσσικό πλουραλισμό και την τέχνη ως έναν οικουμενικό διάλογο για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα κατά των ανισοτήτων και των διακρίσεων. Οι μαθητές έγιναν μικροί δημοσιογράφοι, πήραν συνεντεύξεις συνέταξαν και δημοσίευσαν άρθρα με σκοπό την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και τη διάχυση των παγκόσμιων μηνυμάτων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην ευρύτερη κοινότητα του σχολείου.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελευθεριάδου Λασκαρίνα (ΠΕ70), Λώλου Μαρία (ΠΕ06), Τζακώστα Ζαμπέτα (ΠΕ05) 

  • Το βιβλίο των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, 2020

    human rights thub

    Το in action αποτελεί ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα ενημέρωσης, εκπαίδευσης και ενεργοποίησης της σχολικής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών για τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, οι οποίοι εκφράζουν τις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου χωρίς φτώχεια, πείνα και ανισότητες -έναν κόσμο με αξιοπρεπή εργασία και καλή εκπαίδευση, χωρίς την απειλή της κλιματικής αλλαγής, που μέσα από τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, θα μεριμνά για τις ανάγκες όχι μόνο της σημερινής γενιάς αλλά και των μελλοντικών γενεών.

    Το βιβλίο των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων από τους μαθητές της Β' τάξης (Σχ. έτος: 2019-2020), είναι μια πολυδιάστατη αποτύπωση βασικών εννοιών των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπως η ισότητα, η ισονομία, η δικαιοσύνη, η ελευθερία, ο ρατσισμόςκαι οι διακρίσεις, μέσα από την Τέχνη και τον Γλωσσικό Πλουραλισμό ως αποτέλεσμα ενός οικουμενικού διαλόγου για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα  κατά των ανισοτήτων και των διακρίσεων με σκοπό τη διάχυση στην ευρύτερη κοινότητα του σχολείου μας. 

    ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Οι εικαστικές δημιουργίες που παρουσιάζονται είναι η αποτύπωση της προσωπικής άποψης κάθε μαθητή/τριας ? δημιουργού, με παιδαγωγικό υλικό τα ανθρωπάκια ? παγκόσμια σύμβολα κατά των διακρίσεων και των ανισοτήτων του κοινωνικού ακτιβιστή καλλιτέχνη Keith Haring.

    ΚΕΙΜΕΝΑ: Τα μηνύματα που συνοδεύουν κάθε εικαστική δημιουργία του/της μαθητή/τριας είναι η προσωπική σκέψη του/της, όπως αυτή προέκυψε από την επαφή και την παρατήρηση του έργου τέχνης και αποτυπώθηκαν  στη μητρική και σε άλλες δύο γλώσσες (αγγλικά και γαλλικά)

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ελευθεριάδου Λασκαρίνα (ΠΕ70), Λώλου Μαρία (ΠΕ06), Τζακώστα Ζαμπέτα (ΠΕ05) 

  • Αγαπημένες συνήθειες, 2020

    corona padlet thub

    Κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Αγγλικών μέσω webex με τους μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης(σχ. έτος 2019-2020), δημιουργήθηκε μία ψηφιακή αφίσα (padlet) που αφορά τις καθημερινές αγαπημένες συνήθειες των μαθητών κατά την περίοδο του κορωναϊού. Μπορείτε να δείτε την ψηφιακή αφίσα εδώ.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Λώλου Μαρία, ΠΕ06

     

     

  • Άγγελοι Χριστουγέννων - Αγγελιοφόροι Ειρήνης, 2019

    xmas2019 eikastiki ekthesi thub

    Μια δυναμική αντάμωση σε μια Χριστουγεννιάτικη Αντιπολεμική Εικαστική Έκθεση μαθητών & εκπαιδευτικών του Ομίλου Εικαστικών, Γαλλικών, Αγγλικών του Σχολείου μας & του 5ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων για να ενώσουμε τη φωνή μας ενάντια στον πόλεμο, την ανισότητα και τις διακρίσεις που μαστίζουν τον σημερινό κόσμο και φερνουν αδικίες και καταπάτηση των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων.

    Οι μαθητές γνώρισαν γνωστά έργα μεγάλων ζωγράφων και συνέδεσαν διαφορετικά ρεύματα της Τέχνης με θέμα το  δίπτυχο «πόλεμος - ειρήνη» με επίκεντρο τους άγγελους του Ραφαήλ της Αναγγένησης ως αγγελιοφόρους των Χριστουγεννων με μηνύματα για την ειρήνη και κατά επέκταση με τα αντιπολεμικά σουρεαλιστικά, εξπρεσιονιστικά και κυβιστικά έργα του Έρστ, Σαγκάλ, Πικάσο, Μαγκρίτ, Ματίζ, Κλεε,Μουνκ & Χένριγκ δημιουργώντας ένα πολυσύνθετο και πολύπλευρο καλλιτεχνικό μωσαϊκό με χρώματα, μηνύματα και ανατροπές δίνοντας τη δική τους προσωπική άποψη. 

    Την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 6.30μ.μ. - 7.30μ.μ. θα γίνει ξενάγηση στα έργα από τους μαθητές των Ομίλων & θα λειτουργήσει βιωματική, διαδραστική γωνιά από τα νηπιάκια μας

  • Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση, 2019

    Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση, 2019

    xmas2019 thub

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α' και Β' Τάξεων του Σχολείου μας, σας προσκαλούμε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019 στις 7:30 μ.μ. στην αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος για να χαρείτε μαζί μας τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Σχολείου μας με τίτλο «Ναι, Βιρτζίνια υπάρχει Άγιος Βασίλης». Έργο βασισμένο στην αληθινή ιστορία της μικρής Βιρτζίνια Ο? Χάνλον και στο πιο πολυδιαβασμένο άρθρο εφημερίδας παγκοσμίως, που ενέπνευσε το ομώνυμο διήγημα του Βασίλη Παπαθεοδώρου! Η παρουσία σας θα μας γεμίσει χαρά!

    Στον προθάλαμο της αίθουσας Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος θα λειτουργεί Χριστουγεννιάτικη Αντιπολεμική Εικαστική Έκθεση «Άγγελοι Χριστουγέννων - Αγγελιοφόροι Ειρήνης» του Ομίλου Εικαστικών, Γαλλικών, Αγγλικών του Σχολείου μας και του 5ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων για να ενώσουμε τη φωνή μας ενάντια στον πόλεμο, την ανισότητα και τις διακρίσεις που μαστίζουν τον σημερινό κόσμο και φερνουν αδικίες και καταπάτηση των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. Τα έργα θα παρουσιαστούν από τους μαθητές/τριες στις 6:30 με 7:30 μ.μ. 

  • Δράσεις εκπαιδευτικής ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, 2019

    draseis amea thub

    Η ευλογία να συστεγαζόμαστε στο κτιριακό συγκρότημα της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας, αλλά και να χρησιμοποιούμε τον ίδιο αύλιο χώρο, στάθηκε η αφορμή για να συνεργαστούμε με το 4ο Ειδικό Δ.Σ. Ιωαννίνων και να γνωριστούμε καλύτερα. Μέσα από κοινές αθλητικές δραστηριότητες και κοινές βιωματικές δράσεις, ανακαλύψαμε τον ιδιαίτερο τρόπο επικοινωνίας να γεφυρώσουμε τη διαφορετικότητά μας και να είμαστε όλοι ίσοι μέσα από την αγάπη, το σεβασμό, την υποστήριξη, τη συνεργασία και την ομαδικότητα. Μέσα από το παιχνίδι, τη μουσική και το χορό μας δόθηκε η δυνατότητα να μιλήσουμε στη δική μας ξεχωριστή γλώσσα, τη γλώσσα των συναισθημάτων, την πανανθρώπινη γλώσσα, της αγάπης και της καρδιάς μας. Μια γλώσσα που ξέρει να αγαπάει, να γεμίζει χαρά, να σέβεται και να στηρίζει κάθε πλάσμα γύρω της.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11)

  • Νοιάζομαι και Δρω, 2018-2019

    noiazomaikaidrw

    Το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω: εθελοντισμός-αλληλεγγύη-ενεργός πολίτης» στοχεύει στην κατανόηση των εννοιών και της σημασίας του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη, καθώς και στην καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε τα παιδιά να "νοιάζονται και να δρουν".

    • να εξοικειώσει τους μαθητές με τις έννοιες εθελοντισμός, ενεργός πολίτης, διαφορετικότητα, αλληλεγγύη, αειφορία, επιστήμη, περιβάλλον

    • να καλλιεργήσει στους μαθητές τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη ως τρόπος συμπεριφοράς και δράσης
    • να κινητοποιήσει τους μαθητές σε δραστηριότητες προσφοράς, αλληλεγγύης, βοήθειας και συναισθηματικής υποστήριξης, και, τέλος, την προώθηση της συμμετοχής στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
    • να κατανοήσουν πώς ο άνθρωπος επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον αρνητικά μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητές του
    • να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες καλής επικοινωνίας, συνεργασίας και να αποκτήσουν ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην εφαρμογή των δικαιωμάτων, συμμετέχοντας ενεργά και με ομαδικό πνεύμα
    • να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες της κατάστασης των ατόμων με αναπηρίες και της τρίτης ηλικίας
  • Η χώρα μου, 2019

    xora

    Το παραγόμενο βιντεάκι είναι αποτέλεσμα μιας συνεργασίας των Α' και Δ' τάξεων του σχολείου μας με το Εργαστήριο Μουσικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ειρήνη Νικολάου στο πλαίσιο του προγράμματος "Νοιάζομαι και δρω" και με επίκεντρο το προσφυγικό ζήτημα.

    Σκοπός της δράσης ήταν να ευαισθητοποιηθουν οι μαθητές μας σε θέματα ειρήνης, πολέμου και προσφύγων και να μιλήσουμε ανοιχτά για ένα τόσο επίκαιρο ζήτημα. Στόχος της δράσης ήταν η καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και του φόβου για τον διαφορετικό. Με αφορμή το τραγούδι αξιοποιήθηκαν οι στίχοι του, ώστε να αναδειχθούν τα μείζονα προβλήματα των βασικών αναγκών του πρόσφυγα, η αξία του ως άνθρωπος από όποια χώρα και αν προέρχεται που βρίσκεται σε δύσκολη θέση και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια γενικότερα. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από τους στίχους του τραγουδιού και με τη δημιουργική φαντασία τους το εικονοποιησαν με ομαδικά έργα ζωγραφικής.

    Το τραγούδι «Η ΧΩΡΑ ΜΟΥ» προέκυψε από την μελοποίηση (Μουσική: Ειρήνη Νικολάου) των στίχων της ελληνικής μετάφρασης του εικομυθιστορήματος "Πρόσφυγες''του O. Colfer & A. Donkin (2017). Η εικαστική επιμέλεια του τραγουδιού και η εικαστική παρουσίαση των φιλοτεχνημένων έργων έγινε μέσα από μια συλλογική προσπάθεια από τους μαθητές των σχολείων του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείο Ιωαννίνων (Α' & Δ' τάξεις), του Δημοτικού Σχολειου Νέας Σελεύκειας Ηγουμενίτσας (Δ' τάξη) και του 12/θέσιου Δημοτικού Σχολείο Νυδριού (Ε' τάξη).

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελευθεριαδου Λασκαρίνα & Πατλια Σπυριδούλα (ΠΕ70)

  • 2ο Φεστιβάλ Επιστήμης και Αειφορίας, 2019

    aeiforia thub

    Το Σχολείο μας συμμετείχε στο 2o Φεστιβάλ Επιστήμης και Αειφορίας που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών. Στόχος του Φεστιβάλ είναι να προβληθούν οι δράσεις που υλοποιούνται στη χώρα μας προς την κατεύθυνση της αειφορίας στο πλαίσιο των επιστημονικών και εκπαιδευτικών πρακτικών για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά (Science Technology Engineering Arts and Mathematics - STEAM Εκπαίδευση).

    • Βιοποικιλότητά στη λίμνη Παμβώτιδα: Σέβομαι τη ζωή - Νοιάζομαι για το μέλλον (Μια οπτική, συμμετοχική αφήγηση που συνδυάζει τον προφορικό λόγο με την εικόνα αναφορικά με το πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες επηρεάζουν το σύνολο της βιοποικιλότητας της λίμνης Παμβώτιδας)
      Υπέυθυνες Εκπαιδευτικοί: Ελευθεριάδου Λασκαρία (ΠΕ70), Τζακώστα Ζαμπέτα (ΠΕ05)

    • Καταπέλτες (Ρομποτικές κατασκευές)
      Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)
  • Δράση για τα παιδιά της Αφρικής, 2019

    myrafiki thub

    Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων στη διάρκεια της Χριστουγεννιάτικης γιορτής πραγματοποίησε εορταγορά με κατασκευές που έκαναν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου. Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν διατέθηκαν για την αγορά φαρμάκων και σχολικών ειδών προκειμένου να δοθούν στα παιδιά του χωριού Μόντε της Ουγκάντα της Αφρικής. Παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου ζωγράφισαν και έφτιαξαν ευχετήριες κάρτες και η φιλανθρωπική οργάνωση  My Rafikiανέλαβε να μεταφέρει τα είδη που συγκεντρώθηκαν στα παιδιά του χωριού Μόντε στην Ουγκάντα.

    Η My Rafiki έκανε την παρακάτω σχετική δημοσίευση ενώ οι μαθητές μας περιμένουν με ανυπομονησία τα νέα των καινούριων φίλων τους που θα μας μεταφέρει η παραπάνω φιλανθρωπική οργάνωση.

  • Η άνοιξη έρχεται με αγάπη, 2019

    Η άνοιξη έρχεται με αγάπη

    Την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019, οι μαθητές της Β' Τάξης, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φυσικής Αγωγής και τον Όμιλο Γαλλικών, επισκέφτηκαν την Παιδιατρική Κλινική ΠΓΝΙ και πρόσφεραν στα παιδιά κάρτες και «μαρτίτσια» με θέμα «Η άνοιξη έρχεται με αγάπη».

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Βέργου Βασιλική (ΠΕ70), Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11), Τζακώστα Ζαμπέτα (ΠΕ05)

     

  • Οι μαθητές της Στ' «υιοθέτησαν» το parklet έξω από το σχολείο μας, 2019

    parklet thub

    Τον μικρό αστικό κήπο (parklet) που τοποθέτησε ο Δήμος Ιωαννιτών έξω από το σχολείο υιοθέτησαν και επίσημα οι μαθητές και οι μαθήτριες της έκτης τάξης του Σχολείου μας. Η αντιδήμαρχος Πρασίνου, Ελένη Βασιλείου, μαζί με σπουδαστές τους τμήματος φυτικής παραγωγής των ΕΠΑΛ, επισκέφτηκαν τους μαθητές προσφέροντάς τους τα καλλωπιστικά φυτά και λουλούδια με τα οποία φύτεψαν τα παρτέρια του parklet. Παράλληλα, τους έδωσαν συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να τα περιποιούνται.

    Οι μαθητές μας "υιοθέτησαν" το μικρό αυτό αστικό κήπο με σκοπό να το προστατεύσουν και με  στόχο την ανάπτυξη οικολογικής - περιβαλλοντικής συνείδησης, την ενδυνάμωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μελών που απαρτίζουν μια σχολική κοινότητα αλλά και των περιοίκων που μπορούν να το χρησιμοποιούν όλες τις ώρες της ημέρας δημιουργώντας έτσι μια "αίσθηση γειτονιάς".

  • Νοιάζομαι και Δρω, 2017-2018

    noiazomaikaidrw

    Το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω: εθελοντισμός-αλληλεγγύη-ενεργός πολίτης» στοχεύει στην κατανόηση των εννοιών και της σημασίας του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη, καθώς και στην καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε τα παιδιά να "νοιάζονται και να δρουν".

    • να εξοικειώσει τους μαθητές με τις έννοιες εθελοντισμός, ενεργός πολίτης, αλληλεγγύη

    • να καλλιεργήσει στους μαθητές τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη ως τρόπος συμπεριφοράς και δράσης
    • να κινητοποιήσει τους μαθητές σε δραστηριότητες προσφοράς, αλληλεγγύης, βοήθειας και συναισθηματικής υποστήριξης, και, τέλος, την προώθηση της συμμετοχής στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
    • να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες επαρκούς επικοινωνίας, συνεργασίας και να αποκτήσουν ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην εφαρμογή των δικαιωμάτων, συμμετέχοντας ενεργά και με ομαδικό πνεύμα
    • να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες της κατάστασης των ατόμων με δυσκολίες και ιδιαίτερες ανάγκες
    • να ενημερωθούν από ειδικούς, να επεξεργαστούν και να συζητήσουν με αφορμή διάφορα βιβλία
    • να παίξουν ομαδικά εκπαιδευτικά παιχνίδια στο προαύλιο με την συμμετοχή των μαθητών/τριών του σχολείου και των μαθητών/τριών του Ειδικού σχολείου
    • να κατανοήσουν πώς ο άνθρωπος επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον αρνητικά μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητές του
  • «Κι αν ήσουν εσύ;»

    thetriko festival 2018

    Τη Δευτέρα 30 Απριλίου 2018, 9.30 π.μ. στο Καμπέρειο Θέατρο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, με αφορμή την Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων, συναντηθήκαμε δημιουργικά επί σκηνής, σε μία κοινή θεατρική σύνθεση και μιλήσαμε με έναν δικό μας, διαφορετικό τρόπο για τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου, με το θεατρικό μουσικό δρώμενο "Ανθρώπινη αλυσίδα" (Β' και Γ' τάξη) και με εικαστικές δημιουργίες του Ομίλου Εικαστικών. 207 μαθητές και 30 εκπαιδευτικοί ενώσαμε δημιουργικά τις φωνές μας «Για το Μαζί της ζωής» με κοινό στόχο να δώσουμε φωνή στα παιδιά που αναγκάστηκαν να στερηθούν την παιδική τους ηλικία. 

    Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για τέταρτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους αξιοποίησαν τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και με βιωματικές δραστηριότητες που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν στα σεμινάρια/εργαστήρια του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ», δημιούργησαν θεατρικά δρώμενα βασισμένα σε κείμενα σχετικά με τη διαφορετικότητα, τις πολιτισμικές διαφορές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελευθεριάδου Λασκαρίνα, Πατλιά Σπυριδούλα, Χειλάκη Αγγελική

  • Παρέα με τη συγγραφέα κ. Σοφία Γραμμόζη, 2018

    b01 thubΣήμερα, Τρίτη 20 Μαρτίου 2018, περάσαμε ένα όμορφο πρωινό στο σχολείο μας παρέα με τη συγγραφέα κ. Σοφία Γραμμόζη - Σωπίκη που ταξίδεψε τους μαθητές της Α' και Β' τάξης με τα μαγικά παραμύθια της στον κόσμο της φιλίας,της αγάπης και της προσφοράς. Μαζι μας ήταν και παιδιά από το Ειδικό Πειραματικό που μας κράτησαν συντροφιά μαζί με τους δασκάλους τους. Οι μαθητές της Β' τάξης ζωγράφισαν ήρωες και σκηνες από τα βιβλία "Το Ονειρόπαιδο" και "Η Μελένια και η Νεράιδα της Αγάπης". Επίσης έγραψαν τις σκέψεις τους, μηνύματα φιλίας και γράμματα στη συγγραφέα, ενώ μίλησαν για την αποδοχή της διαφορετικότητας, την αγάπη και την προσφορά. Οι μαθητές της Α' τάξης ζωγράφισαν σκηνές από το βιβλίο "Το ματωμένο γόνατο" και μπερδεύοντας λέξεις και συναισθήματα έγραψαν ένα όμορφο ποίημα για την κ. Σοφία.

  • Έναστρη νύχτα των Χριστουγέννων, 2017

    ekthesi-xmas2017

    Σε μια σύμπραξη αγάπης για το μήνυμα των Χριστουγέννων διοργανώθηκε Έκθεση Εικαστικών Δημιουργημάτων με τίτλο «ΕΝΑΣΤΡΗ ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ» στις 20,21,22-12-2017 στον Εκθεσιακό Χώρο της Ζ.Π.Α. Ιωαννίνων. Στην έκθεση συμμετείχαν με δημιουργίες τους οι μαθητές του 2ου Πειραματικού Σχολείου Ιωαννίνων, του 5ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων, του Πειραματικού 2/θεσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ζ.Π.Α. Ιωαννίνων, του Ομίλου Εικαστικών Π.Δ.Σ. Ιωαννίνων και του Ομίλου Λογοτεχνίας Π.Δ.Σ. Ιωαννίνων.

    Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό, καθώς και στιγμιότυπα από το φωτορεπορτάζ του ΗΠΕΙΡΟΣ TV1 και τη δημοσιογράφο Γιώτα Σταύρου.

     

  • Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, 2017

    International Day of People with Disability

    Η Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών έχει καθιερώσει την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία με στόχο να αναδείξει τα δικαιώματα των αναπήρων για ευημερία και ισότιμη συμμετοχή και προσφορά στην κοινωνία, ταυτόχρονα όμως και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν σε σημαντικές πτυχές της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής. Καλούμαστε όλοι να αναγνωρίσουμε τις δυσκολίες και τις ανισότητες που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία και μέσα από θεσμοθετημένες πολιτικές και συλλογικές δράσεις να προχωρήσουμε στη δημιουργία μιας «ανθεκτικής» κοινωνίας για όλους, χωρίς αποκλεισμούς.

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία συμμετέχουμε με δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας σε ζητήματα που αφορούν την αναπηρία, μέσα από την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και την ανάδειξη καλών παιδαγωγικών πρακτικών που προάγουν τις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

  • Νοιάζομαι και Δρω, 2016-2017

    noiazomaikaidrw

    Το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω» στοχεύει στην ανάπτυξη της κουλτούρας της ενεργού πολιτειότητας, του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στα παιδιά και στους νέους, καλλιεργώντας πηγαίες και βιώσιμες στάσεις ενεργού κοινωνικής προσφοράς με βιωματικές προσεγγίσεις.

    • να εξοικειώσει τους μαθητές με τις έννοιες εθελοντισμός, ενεργός πολίτης, αλληλεγγύη

    • να καλλιεργήσει στους μαθητές τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη ως τρόπος συμπεριφοράς και δράσης
    • να κινητοποιήσει τους μαθητές σε δραστηριότητες προσφοράς, αλληλεγγύης, βοήθειας και συναισθηματικής υποστήριξης, και, τέλος, την προώθηση της συμμετοχής στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
    • να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες καλής επικοινωνίας, συνεργασίας και να αποκτήσουν ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην εφαρμογή των δικαιωμάτων, συμμετέχοντας ενεργά και με ομαδικό πνεύμα.
  • Μονόλογοι από το Αιγαίο, 31 Μαρτίου 2017

    Μονόλογοι από το Αιγαίο, 31 Μαρτίου 2017

    monologoiΤην Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017, στις 9:20 π.μ., το Σχολείο μας και άλλα 15 σχολεία συμμετέχουν στην παράσταση - φεστιβάλ σχολείων «Μονόλογοι από το Αιγαίο»: το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων. 255 μαθητές με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου «Μονόλογοι από το Αιγαίο» ζωντανεύουν σκέψεις, αναμνήσεις, συναισθήματα και όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων, που πέρασαν το Αιγαίο με την ελπίδα να ζήσουν σε έναν κόσμο που μας αγκαλιάζει όλους.

    Ο Εικαστικός Όμιλος του Σχολείου μας θα παρουσιάσει επί σκηνής έργα των μαθητών με θέμα το προσφυγικό ζήτημα πλαισιώνοντας το δρώμενο από την ΣΤ΄ τάξη «Μονόλογος από έναν πρόσφυγα» και συμμετέχοντας σε ένα διασχολικό φεστιβάλ σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας υπό την επιμέλεια του πανελλήνιου προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω», του «Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση» και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Οι μαθητές ζωγράφισαν σουρεαλιστικά έργα του Ν. Εγγονόπουλου και της Μεταφυσική ζωγραφικής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο, καθώς και σκηνές από τις αφηγήσεις παιδιών – προσφύγων από το πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

    Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων-Καμπέρειο Πνευματικό Ίδρυμα. Πιο αναλυτικά εδώ.

     Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Χειλάκη Αγγελική, Ελευθεριάδου Λασκαρίνα, Πατλιά Σπυριδούλα

Κύλιση στην Αρχή