Βιβλία Γ' Τάξης

Όταν οι λέξεις ζωντανεύουν: Δραματοποίηση Λογοτεχνικού Κειμένου για ένα συναρπαστικό ταξίδι στην φαντασίαΣτις 6 Νοεμβρίου 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) κάναμε ένα… διαφορετικό μάθημα. Σκεφτήκαμε να δραματοποιήσουμε ένα από τα κείμενα του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το κείμενο είναι του Μίκυ Θεοδωράκη, έχει τίτλο "Τα παιδικά μου παιχνίδια" και είναι από το βιβλίο "Χάριν Παιδιάς" σε επιμέλεια της Ιουλίτας Ηλιοπούλου.

Αποτελεί μια αφήγηση του μουσικοσυνθέτη σχετικά με τα παιδικά του χρόνια και την πρώτη του επαφή με τις συλλογές γραμματοσήμων. Διαβάζοντάς το μεταφερθήκαμε με τη φαντασία μας στην εποχή που ο συνθέτης ήταν ακόμη παιδί και βιώσαμε την ατμόσφαιρα της εποχής εκείνης που τα μικρά παιδιά έπαιζαν στις γειτονιές. Στο βιβλίο μια κυρία φωνάζει τα παιδιά που παίζουν στην πλατεία κοντά στο σπίτι της να περάσουν μέσα, τα κερνάει τσάι, βουτήματα, βούτυρο και μαρμελάδα και τους δείχνει τη συλλογή γραμματοσήμων της μαγεύοντάς τα! Έτσι κι εμείς "παίξαμε αυτή τη σκηνή", "ζήσαμε" αυτή τη σκηνή σαν να ήμαστε εμείς εκείνα τα παιδιά...Φέραμε όλοι τα αγαπημένα μας πορσελάνινα φλυτζάνια, φέραμε τσάι, βουτήματα, μπισκότα, κανελλόψωμο, βούτυρο, σπιτική μαρμελάδα της γιαγιάς, η κυρία μας έφτιαξε ζεστό ρόφημα σοκολάτας και απολαύσαμε όλοι μαζί, σε ένα μεγάλο τραπέζι το πρωινό μας! Ήταν για μας ξεχωριστό γιατί όσο απολαμβάναμε τη σοκολάτα και το τσάι μας η κυρία μας έδειχνε τη δική της συλλογή γραμματοσήμων, είδαμε πώς είναι μια συλλογή, ποια θέματα μπορεί να περιλαμβάνει, πώς ταξινομούνται τα γραμματόσημα και τόσα άλλα! Παράλληλα τρώγοντας αφράτες φέτες ψωμιού, λαχταριστά μπισκότα και πίνοντας αρωματικό τσάι κάναμε και το μάθημά μας από το βιβλίο μας… Κλείσαμε τα μάτια και φανταστήκαμε τον Μίκυ Θεοδωράκη παιδί και βιώσαμε κι εμείς με τον τρόπο μας τη δική του εμπειρία που τον ενέπνευσε να ξεκινήσει μια συλλογή γραμματοσήμων!

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70), Γκάντζου Μαρία (ΠΕ79.01)

Εγώ κι εσύ μαζί...Στις 11 Οκτωβρίου 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024), κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, γυμνάστηκαν και έπαιξαν μαζί με τα παιδιά του 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων. Σκοπός ήταν η γνωριμία των μαθητών/τριών της τάξης με τους μαθητές/τριες του Ειδικού σχολείου και η ενδυνάμωση των σχέσεών τους ως συμμαθητών στα δύο συστεγαζόμενα σχολεία. Τα παιδιά γυμνάστηκαν παρακολουθώντας διαδραστικά βίντεο και συμμετείχαν σε δραστηριότητες που περιλάμβαναν μουσικοκινητική αγωγή.

Η δράση έγινε στα πλαίσια της υλοποίησης του εκπαιδευτικού σχεδιασμού του σχολείου μας για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κοινωνικής συνεργασίας και την ενίσχυση της κουλτούρας του σεβασμού όπου όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί σέβονται τη διαφορετικότητα και την αξία του καθενός.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11), Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, 2023Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023, στο σχολείο μας γιορτάστηκε η 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) την πρώτη ώρα συμμετείχαν σε δρομικούς αγώνες που οργάνωσε και συντόνισε η δασκάλα της Φυσικής Αγωγής κα Ιωάννα Γκουρογιάννη.

Έπειτα συνδέσαμε τη μέρα αυτή με το μάθημα της Ιστορίας, μιλήσαμε για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων από τους Έλληνες στην αρχαιότητα και συνδέσαμε τους αγώνες αυτούς με το σήμερα παίζοντας ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο ομαδικό παιχνίδι. Χωριστήκαμε σε ομάδες που ήταν εμπνευσμένες από τα αθλήματα στην Αρχαία Ελλάδα: γίναμε οι αρματοδρόμοι, οι ακοντιστές, οι αθλητές του άλματος εις ύψος και οι δισκοβόλοι. Κάθε ομάδα είχε ένα ζωγραφισμένο αγγείο σε χαρτόνι καθώς και πολλά μοτίβα που διέθεταν τα αρχαία ελληνικά αγγεία. Ρίχναμε το ζάρι και σταδιακά θα έπρεπε να διακοσμήσουμε το αγγείο μας τοποθετώντας μοτίβα αλλά και φιγούρες αθλητών των σημερινών αθλημάτων των Ολυμπιακων Αγώνων.

Μετά από αυτό διακοσμήσαμε όλοι μαζί ένα ερυθρόμορφο αγγείο ζωγραφισμένο με ένα στρώμα λαδοπαστέλ και ένα στρώμα μαύρη ακρυλική μπογιά. Ο καθένας μας “σκάλισε” με ένα μολύβι τα σχέδια που επέλεξε. Μικροί αγγειοπλάστες εν δράσει!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

Θαλασσινό σχολείο, 2023Στις 15 Σεπτεμβρίου 2023, στο μάθημα της Γλώσσας της Γ' τάξης, στο 1ο κεφάλαιο με τίτλο “Πάλι μαζί” και στο 1ο μάθημα, στο “Θαλασσινό σχολείο”, επιχειρήσαμε να ζωγραφίσουμε πώς φανταζόμαστε το θαλασσινό σχολείο και ζωγραφίσαμε τις λέξεις που το φτιάχνουν! Αυτό όμως που έκανε τη δράση μας πιο διασκεδαστική είναι ότι ζωγραφίσαμε ομαδικά και συν-δημιουργήσαμε τέσσερις ζωγραφιές.

Πώς το κάναμε: Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα είχε μπροστά της ένα μεγάλο λευκό χαρτί, ακρυλικά χρώματα, τέμπερες και σφουγγάρια σε διάφορα μεγέθη, για να κάνουμε στάμπες. Ακούγαμε μουσική και όσο αυτή έπαιζε η κάθε ομάδα συμφώνησε να ζωγραφίσει πώς θα μπορούσε να είναι ένα θαλασσινό σχολείο. Όταν σταματούσε η μουσική θα έπρεπε η κάθε ομάδα να αλλάξει θέση (δεξιόστροφα, σύμφωνα με την κίνηση των δεικτών του ρολογιού) και να συνεχίσει να δημιουργεί πάνω στη ζωγραφιά που βρήκε από την προηγούμενη ομάδα. Στο τέλος όλοι συντελέσαμε στο να βάλουμε το “χεράκι” μας σε κάθε ζωγραφιά και να φτιάξουμε συνεργατικά το πιο όμορφο Θαλασσινό σχολείο που υπάρχει!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

Ο πιο ψηλός πύργος, 2023Στις 14 Σεπεμβρίου 2023, στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα στο 1ο κεφάλαιο με τίτλο “Ζούμε μαζί και συνεργαζόμαστε. Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον” οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά και κατασκεύασαν πύργους από υλικά που τους δόθηκαν. Η δραστηριότητα βασίστηκε στην αξιοποίηση των 4Cs (Collaborate, Create, Communicate, Connect).

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τον βασικό στόχο του μαθήματος, οι μαθητές/τριες επιδιώχθηκε να ασκηθούν στην επίλυση προβλήματος, να σκεφτούν δημιουργικά, να συνεργαστούν, να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν: ζητήθηκε από αυτούς να συνεργαστούν με τις ομάδες τους και να κατασκευάσουν έναν πύργο με υλικά που έδωσε η δασκάλα τους: πλαστικά ποτηράκια, χάρτινα πιάτα, αλλά και ό, τι υπήρχε πάνω στο θρανίο τους όπως κασετίνες, μολύβια, βιβλία, τετράδια κ.λπ. Τα παραπάνω χρησιμοποιήθηκαν για να φτιάξουν τον πιο ψηλό πύργο που μπορούσαν! Φαντασία, δημιουργικότητα, συνεργασία μέτρησαν πολύ!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

Κύλιση στην Αρχή