
Στα πλαίσια των δράσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου) υλοποιήθηκε στην Ε' και ΣΤ' τάξη το εκπαιδευτικό - θεραπευτικό σχέδιο «Διαχειρίζομαι τον θυμό μου», που απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι συναισθηματικές εξάρσεις και κυρίως τα ξεσπάσματα θυμού αποτελούν φαινόμενο που συναντάται συχνά σε πολλούς μικρούς μαθητές τόσο εντός όσο και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος προκαλώντας αναστάτωση τόσο στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου-τάξης αλλά κυρίως στους ίδιους τους μαθητές/τριες. Ως εκ τούτου θεωρείται επιτακτική ανάγκη να αναγνωρίζουν οι μαθητές/τριες τα συναισθήματα που βιώνουν και εν συνεχεία να μάθουν να τα διαχειρίζονται με τρόπους που θα ενισχύσουν θετικά την προσωπική και κοινωνική τους ανάπτυξη.
Στόχος μας ήταν να εξοικειωθούν οι μαθητές/τριες με τις αιτίες του θυμού, να συνειδητοποιήσουν γιατί θυμώνουν, με ποιους θυμώνουν αλλά κυρίως τι είναι αυτό που συμβαίνει μέσα τους αλλά και πως εκφράζουν εξωτερικά (έκφραση, φωνές, αντιδράσεις) το θυμό τους. Επιπρόσθετα, να μάθουν να χρησιμοποιούν τεχνικές διαχείρισης του θυμού μέσα από βιωματικό, παιγνιώδη τρόπο. Οι τεχνικές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν τόσο εντός του σχολικού περιβάλλοντος αλλά και μέσα στο οικογενειακό, φιλικό περίγυρο.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης υπήρξε διάλογος με τους μαθητές/τριες. Οι απαντήσεις τους αλλά και οι απορίες τους καθόρισαν την εξέλιξη της παρουσίασης, οι λέξεις κλειδιά σημειώθηκαν στον πίνακα και οι τεχνικές διαχείρισης του θυμού παρουσιάστηκαν με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (Ε' τάξη), Χειλάς Αθανάσιος (ΣΤ' τάξη)

Στο μάθημα της Φυσικής στην ενότητα του ηλεκτρομαγνητισμού οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) δημιούργησαν απλό ηλεκτρικό κινητήρα με ένα πηνίο, μια μπαταρία και έναν μαγνήτη. Η συγκεκριμένη διάταξη απλοποίησε πολύ το επιστημονικό μοντέλο του βιβλίου σχετικά με τον ηλεκτρομαγνητισμό και ταυτόχρονα έγινε σύγκριση μεταξύ του ηλεκτροκινητήρα και της γεννήτριας. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές/τριες σύγκριναν τις δύο διατάξεις και διαπίστωσαν πως λειτουργούν αντίστροφα. Έτσι εκτός από τη διαφορά ότι η μια διάταξη καταναλώνει ενώ η άλλη παράγει ρεύμα εντόπισαν και την ομοιότητα ότι οι δυο διατάξεις αποτελούνται από τα ίδια στοιχεία πηνίο-μαγνήτης –πηγή ρεύματος σε διαφορετική διάταξη.
Η ενότητα αυτή έγινε αφορμή να ερευνήσουμε τη ζωή προσωπικοτήτων όπως ο Nikola Tesla , o Watt και o Volt οι οποίοι ασχολήθηκαν με τον ηλεκτρισμό και τα φαινόμενα που συνδέονται με αυτόν. Όλα αυτά δημιούργησαν την επιθυμία των μαθητών να ασχοληθούν στο ευρωπαικό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο "TRAVELERS OF SCIENCE" με τη ζωή και το έργο του εφευρέτη Nikola Tesla ενισχύοντας για ακόμη μια φορά την διαθεματικότητα των μαθημάτων και του αναλυτικού προγράμματος σπουδών.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70)
Το eTwinning διευκολύνει τη δημιουργία διεθνών συνεργατικών προγραμμάτων μεταξύ σχολείων, συνδέοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές από διάφορες χώρες. Προσφέρει τη δυνατότητα για πολυπολιτισμική ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, ενισχύοντας την κατανόηση και τον σεβασμό προς διαφορετικούς πολιτισμούς. Επιπλέον προωθεί την ανάπτυξη διεθνούς δικτύου συνεργασίας για τους εκπαιδευτικούς και παρέχει μια ευκαιρία για την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ΣΤ' τάξη του σχολείου μας συμμετέχει στο eTwinning έργο "Travelers of Science", στο οποίο συνεργάζονται 20 σχολεία από Τουρκία (10), Ιορδανία (3), Αζερμπαϊτζάν (2), Γαλλία (1), Ελλάδα (1), Γεωργία (1), Ρουμανία (1) και Βόρεια Μακεδονία(1). Το έργο αποτελεί μια συναρπαστική εκπαιδευτική πρωτοβουλία που διερευνά τη ζωή, τις εφευρέσεις και τα επιστημονικά ταξίδια των ανθρώπων που διαμόρφωσαν την ιστορία της επιστήμης. Οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την επιστημονική κληρονομιά και να ανακαλύψουν τον πολυσύνθετο κόσμο της επιστήμης μέσα από διάφορες δραστηριότητες που συνδυάζουν τη διασκέδαση και την εκπαίδευση. Θα συμμετέχουν σε δημιουργικά παιχνίδια, πειράματα και προσομοιώσεις που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τις επιστημονικές αρχές με διασκεδαστικό τρόπο. Επιπλέον, η χρήση εργαλείων του διαδικτύου τύπου Web 2.0 θα ενισχύσει τη συνεργατικότητα και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών/τριών από διάφορες χώρες.
Στο τέλος του προγράμματος, οι μαθητές/τριες θα ανακαλύψουν πώς η επιστήμη μπορεί να ενώνει ανθρώπους από διάφορα μέρη του κόσμου, δημιουργώντας ένα ενιαίο κοινό που εκτιμά και αναγνωρίζει τη σημασία της επιστημονικής γνώσης.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70)
Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Ο μαθητής της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2020-2021) Αλέξανδρος Μ. δημιούργησε βίντεο με θέμα "Ένα ταξίδι στη Μεγάλα Εβδομάδα", στο οποίο αποτυπώνονται τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας. Η επιμέλεια των κειμένων έγινε από τη θεολόγο κ. Ελευθερία Παππά. Συγχαρητήρια στον Αλέξανδρο για τη δημιουργία του.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)
Οι μαθητές της ΣT΄ τάξης (Σχ. Έτος 2013-2014), προσπάθησαν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής να έρθουν σε επαφή με μερικά από τα αρχαία παιχνίδια και να μάθουν τον τρόπο με τον οποίο παίζονταν. Αφιερώθηκε μια (1) διδακτική ώρα στο να κατασκευάσουν μερικά από τα αρχαία παιχνίδια και να παρακολουθήσουν video και φωτογραφικό υλικό σχετικά με αυτά. Οι υπόλοιπες δύο (2) διδακτικές ώρες αφιερώθηκαν στο να παίξουν τα παιχνίδια αυτά.
Σελίδα 2 από 2