
Την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, στην Δ΄ τάξη, υλοποιήσαμε το τέταρτο σχέδιο μαθήματος του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ Thriving Schools αφιερωμένο στον πυλώνα «Νόημα» (Meaning) του μοντέλου PERMA. Μέσα από συζήτηση, συνεργατικές δραστηριότητες και προσωπικό αναστοχασμό, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν τι δίνει αξία και σκοπό στις πράξεις τους, αλλά και πώς μπορούν να συνδέουν την καθημερινή τους προσπάθεια με στόχους που θεωρούν σημαντικούς.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να σκεφτούν πρόσωπα, δραστηριότητες και εμπειρίες που έχουν ιδιαίτερη σημασία για τους ίδιους. Μέσα από ομαδικές εργασίες αντάλλαξαν απόψεις, μοιράστηκαν προσωπικές ιστορίες και αναγνώρισαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην τάξη, στο σχολείο και στην ευρύτερη κοινότητα. Παράλληλα, συνειδητοποίησαν ότι ακόμη και μικρές καθημερινές πράξεις, όπως η βοήθεια προς έναν συμμαθητή ή η ανάληψη ευθύνης, μπορούν να αποκτήσουν ιδιαίτερο νόημα και να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον αναστοχασμό, ώστε οι μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν τις προσωπικές τους αξίες και να κατανοήσουν πώς αυτές μπορούν να καθοδηγούν τις επιλογές και τη συμπεριφορά τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, καλλιέργησαν την αυτογνωσία τους και ανέπτυξαν μια βαθύτερη κατανόηση της σημασίας που έχει η προσφορά, η συνεργασία και η συμμετοχή σε κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό τους.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70)

Στον Όμιλο της Δ' τάξης «Εργαστήριο Υγιεινής Διατροφής: ερευνώ κι ανακαλύπτω τη μαγεία της τροφής» ο Απρίλιος ήταν αφιερωμένος στην καλλιέργεια λαχανικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν εκφράσει από καιρό την επιθυμία να φυτέψουν λαχανικά και ανθοφόρα καλλωπιστικά φυτά στο σχολείο, οπότε υποδέχτηκαν τη νέα θεματική με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και θέρμη. Ως πρώτο βήμα, αναζήτησαν εναλλακτικούς τρόπους καλλιέργειας, ώστε τα φυτά να είναι προστατευμένα και να εξασφαλίζεται η επαρκής παροχή νερού. Έπειτα από συζήτηση και διερεύνηση αξιόπιστων διαδικτυακών πηγών, αποφάσισαν να δοκιμάσουν την καλλιέργεια σε γλάστρες.
Στη συνέχεια, πραγματοποίησαν έρευνα για να εντοπίσουν ποια είδη λαχανικών μπορούν να φυτευτούν και να αναπτυχθούν επιτυχώς αυτή την περίοδο στην περιοχή μας. Κατέγραψαν τις πληροφορίες που συνέλεξαν και παρουσίασαν τις προτάσεις τους στην τάξη. Τέλος, αποφάσισαν να προχωρήσουν όλοι μαζί στην καλλιέργεια μαϊντανού, άνηθου και κολοκυθιών, στο πλαίσιο του πρωινού προγράμματος, ώστε να έχουν όλοι οι μαθητές/τριες την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή τη δημιουργική και ευχάριστη δράση.
Με την υλοποίηση της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες αναμένεται να αναπτύξουν δεξιότητες και να υιοθετήσουν σημαντικές αξίες ζωής, ενώ παράλληλα θα έρθουν πιο κοντά στους στόχους του προγράμματος «Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας» και του καινοτόμου προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία», στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

Την Πέμπτη 23 Απριλίου 2026, στην Δ΄ τάξη, υλοποιήσαμε το δεύτερο σχέδιο μαθήματος του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ Thriving Schools με τίτλο «Μαζί ευημερούμε: ποια τα χαρακτηριστικά της ενεργού συμμετοχής;». Μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες τα παιδιά διερεύνησαν τι σημαίνει να συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία και πώς μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού κλίματος στην τάξη.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι μαθητές/τριες συζήτησαν τις συνθήκες που τους βοηθούν να παραμένουν συγκεντρωμένοι και ενθουσιώδεις κατά τη μαθησιακή διαδικασία, κατέγραψαν προσωπικές στρατηγικές συμμετοχής και γνώρισαν την έννοια της «Εμπλοκής – Συμμετοχής (Engagement)» μέσα από το μοντέλο ευημερίας PERMA. Στη συνέχεια εργάστηκαν σε ομάδες, αναλαμβάνοντας κοινές προκλήσεις που απαιτούσαν συνεργασία, δημιουργικότητα, σεβασμό και αποτελεσματική επικοινωνία.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον αναστοχασμό των εμπειριών τους. Μέσα από συζήτηση και προσωπική αξιολόγηση, οι μαθητές/τριες αναγνώρισαν τις συμπεριφορές που ενισχύουν τη συμμετοχή τόσο τη δική τους όσο και των συμμαθητών τους, ενώ διατύπωσαν προσωπικούς στόχους για τη βελτίωση της ενεργού παρουσίας τους στην τάξη.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70)

Στο πλαίσιο των δράσεων του σχολείου μας για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους «Όλιβερ Μπάτον». Με αφορμή την ταινία συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα, για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε το διαφορετικό, αλλά και για τις επιθετικές συμπεριφορές που συχνά εκδηλώνονται απέναντί του.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε μια μελέτη περίπτωσης, εστιάζοντας στις τρεις πλευρές ενός περιστατικού εκφοβισμού: του θύτη, του θύματος και των θεατών. Μέσα από τη συζήτηση καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι είναι σημαντικό να μιλάμε για τα περιστατικά βίας που συμβαίνουν γύρω μας, ακόμη κι όταν είμαστε απλοί θεατές. Με σύνθημα «Μίλα», δημιουργήσαμε χαρταετούς από χαρτί, πάνω στους οποίους οι μαθητές και οι μαθήτριες έγραψαν μηνύματα ενθάρρυνσης προς πιθανά θύματα εκφοβισμού αλλά και προς όσους γίνονται μάρτυρες τέτοιων περιστατικών.
Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με τη δραστηριότητα «Το τσαλακωμένο χαρτί», μια συμβολική δραστηριότητα που μας διδάσκει πως τα άσχημα λόγια αφήνουν μέσα μας σημάδια, πληγές που δεν επουλώνονται πλήρως, ακόμη κι αν ζητήσουμε συγγνώμη ή αν αργότερα ακούσουμε όμορφα λόγια. Πήραμε λοιπόν ένα ατσαλάκωτο, καθαρό χαρτί και αρχίσαμε να του λέμε άσχημα λόγια, λόγια που πληγώνουν. Με κάθε άσχημο λόγο το τσαλακώναμε, μέχρι που έγινε μια μπάλα. Στη συνέχεια του ζητήσαμε συγγνώμη και αρχίσαμε να του λέμε λόγια που δίνουν χαρά: ευγενικά, όμορφα λόγια. Το χαρτί άνοιξε ξανά, όμως οι χαρακιές παρέμειναν εμφανείς και δεν μπορούσαν να διορθωθούν. Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται να προσέχουμε πολύ τα λόγια μας, γιατί επηρεάζουν βαθιά την ψυχή των ανθρώπων γύρω μας.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

Την Πέμπτη 5 Μαρτίου 2026, το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει δύο φυσικοθεραπεύτριες από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, οι οποίες μίλησαν στους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ’ τάξης για τη σωστή στάση σώματος και τον ορθό τρόπο βάδισης. Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές/τριες να υιοθετήσουν υγιείς καθημερινές συνήθειες που συμβάλλουν στη σωματική τους ευεξία και, πιο συγκεκριμένα, στην αποφυγή καταπόνησης της σπονδυλικής στήλης και των προβλημάτων που μπορεί να προκληθούν σε αυτή, όπως η λόρδωση, η κύφωση και η σκολίωση.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι φυσικοθεραπεύτριες συζήτησαν με τους μαθητές, τους ενημέρωσαν για τις βασικές παθήσεις της σπονδυλικής στήλης και τους έδειξαν τον σωστό τρόπο στάσης και κίνησης. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, ακολουθώντας το παράδειγμά τους: περπάτησαν σωστά, έκατσαν στην καρέκλα με σωστή στάση και έλαβαν χρήσιμες συμβουλές για τη σχολική τους τσάντα, όπως το κατάλληλο βάρος, τη σωστή κατανομή του περιεχομένου και τον σωστό τρόπο μεταφοράς της. Επιπλέον, έγινε αναφορά στη σωστή χρήση των οθονών, ιδιαίτερα των μικρών συσκευών, όπως τα tablets, ώστε να αποφεύγεται η καταπόνηση του αυχένα. Η δράση ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από τους μαθητές/τριες, οι οποίοι αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις για τη φροντίδα του σώματός τους στην καθημερινότητά τους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)