
Τον Φεβρουάριο, στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας, ξεκινήσαμε στην Δ’ τάξη (σχ. έτος 2025-2026) την ανάγνωση του βιβλίου «Οι πεταλιές της Κορίνας» της Φιλιώ Λαζανά. Πρόκειται για ένα σύγχρονο παιδικό μυθιστόρημα που απευθύνεται σε παιδιά της σχολικής ηλικίας και αγγίζει με ευαισθησία σημαντικά ζητήματα της καθημερινότητας και της προσωπικής ανάπτυξης. Η ιστορία επικεντρώνεται στην Κορίνα, ένα δυναμικό και πεισματάρικο κορίτσι που αγαπά βαθιά το ποδήλατο και ονειρεύεται να διακριθεί στην ποδηλασία, ακόμη και να φτάσει μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ωστόσο, ένα απρόσμενο γεγονός έρχεται να ανατρέψει τα σχέδιά της και να αλλάξει την πορεία της ζωής της, αναγκάζοντάς τη να επαναπροσδιορίσει τους στόχους και τα όνειρά της.
Μέσα από τη διαδρομή της ηρωίδας, παρακολουθούμε την προσπάθειά της να σταθεί ξανά στα πόδια της, να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες με θάρρος και να συνεχίσει να προχωρά, όπως ακριβώς κάνει όταν κάνει πετάλι. Το βιβλίο αναδεικνύει την αξία της επιμονής, της αυτοπεποίθησης και της πίστης στον εαυτό μας, ενώ παράλληλα θίγει θέματα όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας, η διαχείριση των αλλαγών και η δύναμη που κρύβει κάθε παιδί μέσα του. Μέσα από την ανάγνωση και τη συζήτηση στην τάξη, οι μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να ταυτιστούν με την Κορίνα, να μιλήσουν για τα ενδιαφέροντα και τις προσωπικές τους επιτυχίες, να προβληματιστούν, να εκφράσουν επιθυμίες, προσωπικούς στόχους, συναισθήματα και σκέψεις και να κατανοήσουν πως, ακόμη κι όταν οι συνθήκες αλλάζουν, μπορούμε να βρίσκουμε νέους δρόμους για να συνεχίζουμε το «ταξίδι» μας με αισιοδοξία και δύναμη.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

Τον Φεβρουάριο, στον όμιλο «Εργαστήριο υγιεινής διατροφής: ερευνώ κι ανακαλύπτω τη μαγεία της τροφής» », εφαρμόστηκε η τεχνική διαφοροποιημένης διδασκαλίας «Tic Tac Toe» (Τρίλιζα) με σκοπό την ενίσχυση της ομαδικότητας, της δημιουργικότητας και της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τη σωστή διατροφή και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες οργανώθηκαν σε ομάδες που σχηματίστηκαν τυχαία μέσα από ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με εικόνες, το οποίο ταυτόχρονα αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για κίνηση. Ο/Η κάθε μαθητής/τρια πήρε στην τύχη από μία κάρτα με εικόνες τροφίμων που συνδυάζονται για να φτιάξουν κάποιο σνακ και άρχισαν να περπατάνε τυχαία μέσα στον χώρο, ενώ ακουγόταν μουσική. Όταν η μουσική σταμάτησε, οι μαθητές/τριες, άνοιξαν τις κάρτες τους και ξεκίνησαν να αναζητούν το ταίρι σχηματίζοντας ζευγάρια και στη συνέχεια ομάδες, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία.
Οι ομάδες αυτές, κλήθηκαν αρχικά να βρουν ένα όνομα και να διαμορφώσουν κανόνες λειτουργίας της ομάδας τους, ενισχύοντας έτσι το αίσθημα συνεργατικότητας και ευθύνης. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα επέλεξε τρεις από τις εννέα προτεινόμενες δραστηριότητες της τρίλιζας, με στόχο να σχηματίσει τρίλιζα κάθετα ή διαγώνια, αποφεύγοντας την οριζόντια διάταξη, ώστε να συνδυάζονται δραστηριότητες διαφορετικού επιπέδου δυσκολίας και διάρκειας. Στην πρώτη σειρά οι δραστηριότητες ήταν απλές και σύντομες, όπως η δημιουργία ακροστοιχίδας, κουίζ ή μικρού σταυρόλεξου, ενώ στη δεύτερη σειρά προτάθηκαν δραστηριότητες με περισσότερη δημιουργική έκφραση, όπως η κατασκευή παζλ, ο σχεδιασμός μασκότ για τον όμιλο ή η σκηνοθεσία μικρής σκηνής με παντομίμα. Η τρίτη σειρά περιλάμβανε πιο απαιτητικές εργασίες, όπως η συγγραφή ιστορίας δύο παιδιών με διαφορετικές διατροφικές συνήθειες και τρόπο ζωής, η δημιουργία κόμιξ ή η κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

Στο σχολείο μας εφαρμόζεται το καινοτόμο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Thriving Schools (Ευημερεύοντα Σχολεία), το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της ευημερίας μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, στη βελτίωση της ψυχικής υγείας και στη διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος. Στο πλαίσιο αυτό, στη Δ΄ τάξη (σχ. έτος 2025-2026) έχουν καθιερωθεί καθημερινές ρουτίνες που από την αρχή της χρονιάς υποστηρίζουν τη συναισθηματική έκφραση και τη συνεργασία, ενώ πλέον έχουν εμπλουτιστεί ώστε να εναρμονίζονται πλήρως με τους στόχους του προγράμματος.
Η ημέρα ξεκινά με χαιρετισμό, ανταλλαγή καλημέρας και σύντομη συζήτηση, όπου οι μαθητές/τριες μοιράζονται σκέψεις και συναισθήματα. Κατά την προσέλευση, αλλά και μέσα στη μέρα, ενθαρρύνονται να διατυπώνουν θετικές δηλώσεις μπροστά στον «καθρέφτη θετικών δηλώσεων», ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους. Παράλληλα, γίνεται καταγραφή συναισθημάτων με τη χρήση «δείκτη διάθεσης» (mood meter): κάθε παιδί τοποθετεί σε χρωματιστό πίνακα το συναίσθημα που το εκφράζει, επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερις ζώνες που αποτυπώνουν την ένταση και το πρόσημο του συναισθήματος. Έτσι διαμορφώνεται καθημερινά μια σαφής εικόνα για το κλίμα της τάξης και καλλιεργείται η αναγνώριση και η αποδοχή των συναισθημάτων.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, πριν από απαιτητικές δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες καλούνται να σκεφτούν κάτι που τους κάνει να χαμογελούν, ενισχύοντας τη θετική τους διάθεση. Εντάσσονται σύντομα διαλείμματα αποφόρτισης με διατάσεις, χορό, θεατρικό παιχνίδι ή ασκήσεις αναπνοής, καθώς και απλές πρακτικές ενσυνειδητότητας για τη διαχείριση του άγχους. Στην τάξη λειτουργεί και «γωνιά ηρεμίας», ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος όπου όποιος το χρειάζεται μπορεί να αποσυρθεί για λίγο, ώστε να ηρεμήσει και να επανέλθει πιο συγκεντρωμένος.
Η ημέρα ολοκληρώνεται με το «Ημερολόγιο Ευγνωμοσύνης», όπου κάθε παιδί καταγράφει κάτι θετικό που έζησε, καθώς και με την ενθάρρυνση πράξεων καλοσύνης, οι οποίες στο τέλος της εβδομάδας αναρτώνται στον πίνακα της τάξης. Κάθε απόγευμα κλείνει με σύντομο αναστοχασμό για όσα έμαθαν, όσα τους άρεσαν και όσα θα ήθελαν να βελτιώσουν. Πιστεύουμε ότι μέσα από αυτές τις σταθερές καθημερινές πρακτικές η σχολική ζωή γίνεται πιο ευχάριστη, ουσιαστική και δημιουργική για όλους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)
Συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί: Λώλου Μαρία, Πουρλιάκας Γρηγόρης, Κωστούλας Κωνσταντίνος, Χρυσοβαλάντης Καζαντζής, Γκουρογιάννη Ιωάννα, Φαϊτά Έφη, Λισγάρα Κωνσταντίνα

Την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2026, στην Δ΄ τάξη, υλοποιήσαμε το πρώτο σχέδιο μαθήματος του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ Thriving Schools με τίτλο «Η Δύναμη των Θετικών Στιγμών». Στόχος της δράσης ήταν να ενισχυθούν τα θετικά συναισθήματα των μαθητών/τριών, να καλλιεργηθούν οι σχέσεις μεταξύ τους και να αναπτυχθεί η ενσυναίσθηση μέσα στην τάξη. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να σκεφτούν και να συζητήσουν για μικρές καθημερινές στιγμές που τους κάνουν να νιώθουν χαρά και ευγνωμοσύνη, κατανοώντας παράλληλα τη σημασία των πράξεων καλοσύνης και του σεβασμού στην καθημερινή σχολική ζωή.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές/τριες εργάστηκαν αρχικά ατομικά σε φύλλα αναστοχασμού, όπου κατέγραψαν μια θετική εμπειρία και μοιράστηκαν τις σκέψεις τους με την τάξη. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων βασισμένα σε καθημερινές σχολικές καταστάσεις. Μέσα από τη συνεργασία και τη συζήτηση παρουσίασαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις με κατανόηση, σεβασμό και θετική επικοινωνία. Οι εμπειρίες αυτές οδήγησαν στη συνδιαμόρφωση ενός «Κώδικα Καλοσύνης» της τάξης, ο οποίος αναρτήθηκε στην τάξη ως υπενθύμιση των αξιών της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού.
Η αξιολόγηση ήταν διαμορφωτική και βασίστηκε κυρίως στην παρατήρηση της συμμετοχής των μαθητών, στα φύλλα αναστοχασμού και στη συμμετοχή τους στις ομαδικές δραστηριότητες. Μέσα από τη διαδικασία αυτή διαπιστώθηκε σε ποιο βαθμό οι μαθητές κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων, δείχνουν ενσυναίσθηση και εφαρμόζουν συμπεριφορές σεβασμού και συνεργασίας.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

Την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2026, στην Δ΄ τάξη πραγματοποιήθηκε μια ακόμα δράση σε συνεργασία με την ψυχολόγο του σχολείου μας Γιαμαλίδου Δήμητρα και την κοινωνική λειτουργό Σιδηροπούλου Μαρία, με στόχο την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των μαθητών και μαθητριών. Κατά τη διάρκεια της δράσης, τα παιδιά συμπλήρωσαν ατομικά ένα φύλλο εργασίας στο οποίο κλήθηκαν να τοποθετήσουν τη φράση «είμαι» ή «δεν είμαι» μπροστά από διάφορες δηλώσεις που περιέγραφαν στοιχεία της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς των ανθρώπων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν, να αναγνωρίσουν τα δυνατά τους σημεία, αλλά και να εκφράσουν με ειλικρίνεια τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους.
Στη συνέχεια, κάθε μαθητής και μαθήτρια επέλεξε τρία χαρακτηριστικά που θεωρεί ότι τον/την αντιπροσωπεύουν περισσότερο, τα παρουσίασε στην τάξη και αιτιολόγησε την επιλογή του/της με παραδείγματα από την καθημερινή του/της συμπεριφορά. Η διαδικασία αυτή ενίσχυσε την ικανότητα αυτοπαρουσίασης, την κριτική σκέψη και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας.
Η δράση συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια θετικής εικόνας εαυτού, στην ενδυνάμωση της αυτογνωσίας και στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών, ενώ παράλληλα προώθησε τη δημιουργία ενός κλίματος αποδοχής, σεβασμού και εμπιστοσύνης μέσα στην τάξη. Μέσα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, τα παιδιά ένιωσαν ότι η φωνή τους ακούγεται και ότι τα θετικά τους χαρακτηριστικά αναγνωρίζονται. Ευελπιστούμε ότι η ανταλλαγή σκέψεων και εμπειριών ενίσχυσε το αίσθημα του «ανήκειν» και ενδυνάμωσε τις μεταξύ τους σχέσεις, δημιουργώντας ένα θετικό και συνεργατικό κλίμα.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70)