
Το διδακτικό σενάριο για τα επιτραπέζια παιχνίδια υλοποιήθηκε με αφετηρία την ανάγνωση και κατανόηση σχετικού κειμένου στο βιβλίο της Γλώσσας. Οι μαθητές/τριες διάβασαν το κείμενο και προχώρησαν σε ανάλυση τόσο του νοήματος όσο και των γλωσσικών και συντακτικών δομών. Στη συνέχεια, ακολούθησε συζήτηση, όπου οι μαθητές/τριες αντάλλαξαν απόψεις για τα επιτραπέζια παιχνίδια που γνώριζαν και είχαν παίξει στο παρελθόν. Δόθηκε έμφαση στα οφέλη των παιχνιδιών, όπως η ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η καλλιέργεια της συνεργασίας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές/τριες εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και κατανόησαν τη σημασία των επιτραπέζιων παιχνιδιών στην κοινωνική τους ζωή.
Ακολούθησε η πρακτική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές/τριες έφεραν επιτραπέζια παιχνίδια από το σπίτι τους και σχημάτισαν ομάδες για να τα παίξουν. Κάθε ομάδα επέλεξε ένα παιχνίδι, εξήγησε τους κανόνες στους υπόλοιπους και συμμετείχε ενεργά στη διαδικασία. Το παιχνίδι προσέφερε ευκαιρίες συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης, ενώ οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τη χαρά του παιχνιδιού σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο. Στο τέλος της δραστηριότητας, έγινε ανατροφοδότηση, όπου οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν τα συναισθήματά τους, αξιολόγησαν τη συνεργασία τους και ανέφεραν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν.
Η διδακτική διαδικασία ολοκληρώθηκε με την παραγωγή γραπτού λόγου. Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να περιγράψουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που τους άρεσε, αναφέροντας το όνομα, τους κανόνες και την προσωπική τους εμπειρία. Στόχος ήταν να αναπτύξουν τη δεξιότητα της περιγραφής, να οργανώσουν τις σκέψεις τους και να εκφραστούν δημιουργικά. Η αξιολόγηση περιλάμβανε τόσο την προφορική συμμετοχή όσο και την ποιότητα των γραπτών κειμένων, ενώ δόθηκε η δυνατότητα αυτοαξιολόγησης, όπου οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τι έμαθαν και πώς ένιωσαν μέσα από αυτή την εμπειρία.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Τη Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης, αφού είχαν μελετήσει το θεωρητικό υλικό για την πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών στο σπίτι μέσω βίντεο, διαδραστικών εφαρμογών ή άλλων εκπαιδευτικών μέσων, στην τάξη συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, ομαδικές εργασίες και πρακτική εφαρμογή της γνώσης.
Στο πρώτο στάδιο στο σπίτι, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν ένα βίντεο για την πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών και απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης στο padlet της τάξης, όπου κατέγραψαν δύο παραδείγματα εφαρμογής της πρόσθεσης και της αφαίρεσης στην καθημερινή ζωή, καθώς και βασικά σημεία από το βίντεο. Παράλληλα, εντόπισαν απορίες για συζήτηση στην τάξη. Στο δεύτερο στάδιο στην τάξη, οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν τις γνώσεις τους, έθεσαν ερωτήσεις και εργάστηκαν σε ομάδες για να λύσουν προβλήματα πραγματικής ζωής μέσα από δραστηριότητες, όπως ζεύγη καρτών, λίστες supermarket και μαθηματικά pancakes. Στο τέλος, παρουσίασαν τις εργασίες τους στην ολομέλεια. Για την τελική αξιολόγηση οι ομάδες σηκώθηκαν στον διαδραστικό πίνακα της τάξης και ομαδικά έλυσαν ένα quiz με πράξεις δεκαδικών, ενώ συμπλήρωσαν και φύλλο αυτοαξιολόγησης. Η εκπαιδευτικός συνόψισε τα βασικά σημεία και έδωσε επιπλέον ασκήσεις για εξάσκηση στο σπίτι.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, 3 και 10 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το άρθρο "Ταξιδεύοντας με την ψυχή", μέσα από μια βιωματική προσέγγιση που συνέδεσε τη γλώσσα με τη δημιουργική σκέψη, την καλλιέργεια της φαντασίας, τη γεωγραφία και τη χρήση της τεχνολογίας.
Στο πρώτο μέρος, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλυσαν το κείμενο, εστιάζοντας στα εξής:
Γνωστικοί στόχοι
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη τηλεδιάσκεψη του Διεθνούς Δικτύου "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2space" με το συνεργαζόμενο σχολείο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου.
Στο Πρώτο Μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης εργάστηκαν στην τάξη τους ομαδικά και άντλησαν πληροφορίες και φωτογραφίες για τον πλανήτη που ανέλαβαν να μελετήσουν. Φτιάξανε λοιπόν παρουσιάσεις στο Pages, αξιοποιώντας τα ipads που διαθέτουν, εφόσον το Σχολείο μας συμμετέχει στη δράση "Καινοτομία στην Εκπαίδευση με τη χρήση iPad 1:1". Αρχικά, δημιούργησαν από μία κάρτα με τις σημαντικότερες πληροφορίες για κάθε πλανήτη, ενώ στη συνέχεια, αναζητώντας το λόγο που κάθε πλανήτης πήρε το συγκεκριμένο όνομα, αξιοποίησαν την Τεχνητή Νοημοσύνη για την οπτικοποίηση κάθε πλανήτη με βάση τα χαρακτηριστικά και το όνομα προέλευσής του. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δημιούργησε εννέα (9) φωτογραφίες, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν από τα παιδιά για να φτιάξουν το θεϊκό σύστημα.
Στο Δεύτερο Μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες στο Εργαστήριο Πληροφορικής δημιούργησαν animation με τίτλο “Trip to the Moon” χρησιμοποιώντας το περιβάλλον προγραμματισμού EasyLogo.
Mπορείτε να δείτε την παρουσίαση της εργασίας "Από το ηλιακό σύστημα στο... θεϊκό" εδώ, καθώς και φωτογραφικό υλικό από την τηλεδιάσκεψη εδω. 🚀
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Τη Δευτέρα 13 και 21 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το κείμενο: "Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση". Οι στόχοι που τέθηκαν περιλαμβάνουν:
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)