Εργαστήριο Πληροφορικής

Προσωπικά Δεδομένα, Α' τάξη, 2023

Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) συζητούν για τα προσωπικά δεδομένα.

Αρχικά οι μαθητές/τριες, από το υλικό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, παρακολούθησαν το βίντεο Ανάγνωση παραμυθιού: Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα και την παρουσίαση Προσωπικά Δεδομένα με την Αθηνά και τον Ερμή, ενώ είδαν την αφίσα Προσωπικά Δεδομένα και απάντησαν στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας.  Στη συνέχεια, πληκτρολόγησαν σε Google Jamboard ποια είναι τα προσωπικά μας δεδομένα και έγινε συζήτηση γιατί πρέπει να τα προστατεύουμε, γιατί πρέπει να μην τα αναρτάμε στο Διαδίκτυο και γιατί δεν είναι σωστό να αποκαλύπτουμε τα προσωπικά δεδομένα κάποιου άλλου. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Θετικά και Κίνδυνοι Διαδικτύου, Τάξη Ε', 2023Την Τρίτη 7 Μαρτίου 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης παρακολούθησαν την Παρουσίαση για θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο και στη συνέχεια δημιούργησαν συνεργατικά σελίδες στο Google Jamboard με θέμα: "Ποια είναι τα θετικά του Διαδικτύου και ποιοι οι πιθανοί κίνδυνοι;"

"Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο"

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86 

Love Meter, 2023

Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης δημιούργησαν με το Microbit έναν μετρητή αγάπης "love meter", στα πλαίσια του έργου etwinning "Tech for safety: Wireless bag alarm - Code with Micro:Bit".

Δείτε πως λειτουργεί: Εσείς και το αγαπημένο σας πρόσωπο πρέπει να κρατηθείτε χέρι χέρι, και με το άλλο σας χέρι να αγγίξετε σύντομα τους ακροδέκτες P0 και Ground του Microbit, ώστε να δημιουργήσετε ένα κύκλωμα (το σώμα μας είναι αγωγός). Για να είναι πιο εύκολο, μπορείτε να συνδέσετε καλώδια με κροκοδειλάκια στους ακροδέκτες P0 και Ground. Όταν κλείνει επομένως στιγμιαία το κύκλωμα, εμφανίζεται στην οθόνη LED ένας τυχαίος αριθμός μεταξύ 1 και 100 που υποδεικνύει το επίπεδο "αγάπης" μεταξύ των δύο.

Αρχικά οι μαθητές/τριες ακολούθησαν τις οδηγίες από το μάθημα Love Meter (https://makecode.microbit.org/projects/love-meter) της πλατφόρμας makecode και δημιούργησαν έναν απλό μετρητή αγάπης. Στη συνέχεια εμπλούτισαν τον κώδικα ώστε το microbit, ανάλογα το επίπεδο αγάπης, να εμφανίζει εκτός από τον τυχαίο αριθμό και ένα εικονίδιο (μεγάλη καρδιά, μικρή καρδιά, λυπημένη φατσούλα), καθώς και ένα γράφημα με τα led. Μπορείτε να δείτε τις οδηγίες εδώ.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Αφίσες για την προστασία του περιβάλλοντος, 2022Οι μαθητές/τριες της Δ' τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023) δημιούργησαν, με το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου LibreOffice Writer, αφίσες με θέμα "Αγαπάμε τη Γη" και "Ανακύκλωση Ρούχων".  Αρχικά εισήγαγαν εικόνες και στη συνέχεια, από την εργαλειοθήκη της Σχεδίασης, αξιοποίησαν πλαίσια κειμένου, επεξηγήσεις, σχήματα συμβόλων και τεχνοτροπία FontWork. Στόχος ήταν να εκφράσουν δημιουργικά τις ιδέες τους με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού.

 Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

 

Κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνων, 2022Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2021-2022) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνωνΣκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν την ψηφιακή αναπαράσταση (ασπρόμαυρων ή έγχρωμων) εικόνων ως μία διαδικασία κωδικοποίησης και ψηφιοποίησης δεδομένων και να μπορούν να εφαρμόζουν σχετικές διαδικασίες (αλγορίθμους) κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

  • να κατανοούν την αναγκαιότητα κωδικοποίησης της πληροφορίας για αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα,
  • να εφαρμόζουν απλές μεθόδους κωδικοποίησης εικόνων (έγχρωμων και ασπρόμαυρων) σε ψηφιακή μορφή,
  • να αναπαριστούν απλές εικόνες που τους δίνονται σε κωδικοποιημένη μορφή.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Κύλιση στην Αρχή