Στα πλαίσια του συναρπαστικού eTwinning Project "STEAM mission: From the Earth to the Moon", οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης επέλεξαν να αυτοπαρουσιαστούν δημιουργικά και διασκεδαστικά, αξιοποιώντας την τεχνολογία.
Αρχικά ανέλαβαν τον ρόλο των δημιουργών επιλέγοντας χαρακτηριστικά που αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά τους. Με τη βοήθεια του εργαλείου https://avatarmaker.com/, δημιούργησαν μοναδικά avatars που τους αντιπροσωπεύουν στον ψηφιακό κόσμο. Μπορείτε να δείτε τα avatars εδώ.
Ωστόσο, το βήμα αυτό αποτέλεσε μόνο ένα μέρος της διαδικασίας, καθώς η πραγματική πρόκληση ήρθε με την ανάγκη να μοιραστούν πληροφορίες για τους εαυτούς τους με άλλους μαθητές/τριες, χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα. Μέσα από ένα συνεργατικό έγγραφο Google, οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν τις προσωπικές τους πληροφορίες, επικεντρώνοντας την προσοχή τους στην ανταλλαγή δεξιοτήτων, ενδιαφερόντων, και εμπειριών. Μπορείτε να δείτε την αυτοπαρουσίαση των μαθητών/τριών εδώ.
Αυτή η διαδικασία όχι μόνο ενίσχυσε τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών αλλά επίσης τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της κοινοποίησης στη διαδικασία της μάθησης. Αυτή η συνεργατική διαδικασία ενθάρρυνε την επικοινωνία, την ανταλλαγή ιδεών και την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των μαθητών. Τα Google Docs παρέχουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τη συνεργασία, ενισχύοντας τις δεξιότητες συνεργασίας και την ψηφιακή γραπτή έκφραση. Οι μαθητές/τριες έμαθαν να συνεργάζονται δημιουργικά, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι ουσιώδεις στον ψηφιακό κόσμο και τη σύγχρονη κοινωνία.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Λώλου Μαρία (ΠΕ06)
Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)
Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ήρθαν σε επαφή με τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος. Αρχικά διέκριναν και κατονόμασαν την Κεντρική Μονάδα και τις περιφερειακές συσκευές και στη συνέχεια δημιούργησαν στο Google Jamboard έναν απλό νοητικό χάρτη για την αποτύπωση των συσκευών, πληκτρολογώντας απλές λέξεις. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.
Αντίστοιχα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης, χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Libre Office Writer, δημιούργησαν έναν νοητικό χάρτη για να περιγράψουν τον διαχωρισμό των περιφερειακών συσκευών σε συσκευές Εισόδου και συσκευές Εξόδου. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης χρησιμοποιήσαν το πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών χαρτών VYM (View Your Mind).
Επιπλέον αξιοποιήσαμε το μαθησιακό αντικείμενο ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, ΚΟΥΙΖ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ από το Φωτόδεντρο.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86
Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνων. Σκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν την ψηφιακή αναπαράσταση (ασπρόμαυρων ή έγχρωμων) εικόνων ως μία διαδικασία κωδικοποίησης και ψηφιοποίησης δεδομένων και να μπορούν να εφαρμόζουν σχετικές διαδικασίες (αλγορίθμους) κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023) συμμετείχαν στο 12ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 4-5 Μαΐου 2023. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα εδώ.
Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν δύο έργα Scratch που συνδυάζουν προγραμματισμό, μαθηματικά και τέχνη (προσέγγιση STEAM). Στο πρώτο έργο Scratch με τίτλο «Σχεδιάζω γωνίες», η γατούλα σχεδιάζει τη γωνία που θα της πούμε και μας ενημερώνει για το είδος της (οξεία, ορθή, αμβλεία, ευθεία, μη κυρτή, πλήρης). Στο δεύτερο έργο Scratch με τίτλο «Λουλούδια με κανονικά πολύγωνα», η γατούλα μας κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις, ώστε να σχεδιάσει το δικό μας μοναδικό λουλούδι, με πέταλα κανονικά πολύγωνα. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)
Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας έστειλαν και έλαβαν μυστικά μηνύματα σαν σειρές από 0 και 1 και κατανόησαν πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα.
Αρχικά οι μαθητές/τριες αποκωδικοποίησαν ένα μυστικό μήνυμα που έστειλε ο Tom εκμεταλλευόμενος έναν απλό δυαδικό κώδικα και χρησιμοποιώντας φωτάκια από το χριστουγεννιάτικο δέντρο που μπορεί να τα ανάψει ή να τα σβήσει. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ίδιο κώδικα που χρησιμοποίησε και ο Tom, κωδικοποίησαν λέξεις και τις έδωσαν στους συμμαθητές/τριές τους για να τις αποκωδικοποιήσουν. Μπορείτε να δείτε τις λέξεις που κωδικοποίησαν/αποκωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες της Β' τάξης εδώ και της Γ' τάξης εδώ.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86